בישיבות פנים ארגוניות, בהדרכות לעובדים ובעת שרוצים להשיג מימון מיזמים לפרוייקט חדש, עושים שימוש במצגת. מדובר על כלי יעיל ונגיש, באמצעותו אתם יכולים לתקשר מסרים ולייצר הקשבה. אנחנו ב-ez-grade מזמינים גם אתכם לפנות אלינו לטובת בניית מצגות אטרקטיביות!
מצגת מוצלחת תשלב בתוכה את המלל האינפורמטיבי, אך גם תכלול אלמנטים חזותיים נוספים שישמרו את ההקשבה, יעודדו השתתפות ויאירו את דמותכם כמרצים מעולים.
אנו מאמינים שאין נוסחת הצלחה אחת לבניית מצגת, אלא שכל מצגת צריכה להיות מותאמת אישית. אילו פרמטרים נלקחים בחשבון עם בניית המצגת?
- קהל היעד: ילדים, בני נוער, עובדים, יזמים וכן הלאה
- מטרת המצגת: הדרכה, מצגת מכירות, השקת מוצר
- דרישות מיוחדות: היקף המצגת, דגש על סרטונים, תמונות, ציטוטים וכן הלאה…
טיפ הזהב: איך מייצרים הקשבה ורושם ראשוני עם מצגת?
השקפים החשובים ביותר במצגת, הם שלושת השקפים הראשונים. אפשר לדמות אותם למעין לחיצת יד – ביניכם ובין הקהל שלכם. ככל שהשקפים הראשונים ישאירו רושם ראשוני טוב יותר, כך תצליחו ליצור הקשבה, התעניינות ושיתוף פעולה.
המון פעמים מצגות נבנות בצורה כזו שמשאירה את "השיא" לאמצע-סוף המצגת. בפועל, בעת שהשקופיות הראשונות לא אטרקטיביות, אין כל חשיבות לכל מה שבא לאחר מכן. הסיבה? הקהל מזמן איבד עניין. שקפים ראשונים במצגת – מה חשוב לדעת?
- הציגו את הנושא עליו תדונו. המטרה: ליצור עניין ולסחוף את הקהל
- העלו שאלה פתוחה ומעניינת שתעורר סקרנות
- עיצוב המצגת קריטי! בחרו בגופן מתאים ובצבעים נכונים
- שלבו סרטונים או תמונות שיעניקו "צבע" למצגת
גודש במצגות – הפח שרבים נופלים בו
בעת שהשקופיות השונות גדושות בתוכן ולא בראשי פרקים כלליים, לא רק שהן לא תורמות לכם, אלא שהן גם מזיקות:
- OVER תוכן תוחם ומגביל אתכם. במקום "לזרום" עם ההרצאה, אתם קוראים שקופית אחר שקופית
- היצמדות לתוכן בשקופיות ישעמם את הקהל. כל אחד מהנוכחים יכול לקרוא מצגת ולא צריך אתכם בשביל זה
- תוכן רב בשקופיות גוזל את תשומת הלב מכם (הקהל קורא את השקופיות במקום להקשיב לכם)
- גודש תוכן בכל שקופית פוגע במוניטין שלכם כדוברים ("הוא צריך את הכל כתוב בכדי להעביר תדרוך או הרצאה")
אז איך משלבים את התוכן נכון בשקופיות?
- כמה משפטים בודדים בכל שקופית / ראשי פרקים
- כדאי לשלב שאלות, ציטוטים או סיכום דברים
- נספחים למרצה: תוכן שרק אתם כדוברים תראו – מעין נקודות שינחו אתכם לאורך ההרצאה
חשיבותה של מצגת מעוצבת
ההנחה כי מצגת מוצלחת יכולה להישען על תוכן בלבד, איננה נכונה. בסופו של דבר, אתם רוצים להוציא את הקהל שלכם למסע ולהעניק לו חוויה. מבלי שאתם מעניקים דגש לפן החזותי-עיצובי של המצגת, לא תצליחו במשימתכם.
כשמדובר על עיצוב מצגת, מדובר על התאמת העיצוב לקהל היעד – זה שאתם עתידים להרצות בפניו. מצגות עסקיות מועברות לכמה קהלים שונים:
- צוות העובדים, הצוות הניהולי
- מצגות למועמדים שאתם עתידים לגייס
- יזמים ואנשי עסקים
- קולגות לתחום העיסוק שלכם ועוד…
מאחר ומדובר על מצגות עסקיות, כדאי מאד להדגיש את העסק והמותג שלכם. איך עושים זאת? עם שילוב הלוגו, הסלוגן ושימוש בצבעים המזוהים עם המותג שלכם. חשוב לדעת: גם מצגת אינפורמטיבית-מקצועית, יכולה לכלול בתוכה אלמנטים שיווקיים שידגישו את נוכחות המותג שלכם.
מצגת עסקית מותאמת אישית אליכם!
אנחנו ב-ez-grade מיומנים בהכנת מצגות לעסקים – קטנים וגדולים. נבצע מולכם איתור צורך מלא, זאת במטרה לדייק את התוכן ואת עיצוב המצגת. על מה אנחנו שמים דגש?
- תוכן איכותי, בהיר, חד וענייני
- שימוש בכלים חזותיים – סרטונים ותמונות
- היקף מצגת נכון ומדויק
אנו מלווים אתכם בהרצאות, בהדרכות, בכנסים ותערוכות עם מצגות אטרקטיביות! לפרטים נוספים אודות מצגות עסקיות, פנו אלינו!