חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עבודת סמינריון אמפירית – מה צפוי לכם?

עבודת סמינריון אמפירית – מה צפוי לכם?
כתיבת עבודה?
אנחנו הכתובת

לאורך לימודי התואר שלכם, אתם מתנסים כמעט בכל מטלה אפשרית: מבחני כיתה ומבחני בית, תרגילי הגשה ועבודות אקדמיות בהיקפים שונים. ככל שתתקמדו יותר בתכנית הלימודים, כך הדרישות יעלו ויצופה מכם להפגין ידע בשיטות מחקר, מיומנויות למידה ולהתמודד עם חומרים שונים (בהיקפם ומורכבותם).

סביר כי גם אתם הגשתם כבר עבודה אקדמית במסגרת הלימודים, אך ישנה עבודה אחת בעלת מעמד מיוחד: העבודה הסמינריונית. עבודת הסמינריון גדולה יותר בהיקף שלה, תוך שהמשקל הניתן לה הינו גבוה יותר, ולכן היא משפיעה יותר על ממוצע התואר הסופי שלכם.

האתגרים שבהכנת הסמינריון:

  • התמודדות עם כמות אדירה של חומרים
  • נדרשים חודשים של עבודה על מנת להכין אותה
  • אתגר מנטלי: “העבודה החשובה בתואר שחייבים להצליח בה!”

לפניכם, כל מה שחשוב לדעת על עבודת סמינריון אמפירית, מה מייחד אותה ובאילו פקולטות לרוב מגישים אותה.

מה מאפיין את עבודת הסמינריון הכמותית?

ישנם סטודנטים שמכירים את עבודת הסמינר בשם “עבודה אמפירית”, ואלו שמכירים אותה בשם “עבודה כמותית”. מדובר על אותן שיטות מחקר ועל אותה העבודה, כך שאין באמת חשיבות לשם. כידוע, על מנת לחקור ולהגיש לבסוף עבודת סמינר, אתם נדרשים להיצמד לסדר העבודה הבא:

  • הגדרת שאלת מחקר (המאושרת על ידי המרצה)
  • בניית ראשי פרקים כמתווה לעבודה
  • בחירה בשיטות מחקר
  • ניתוח מסקנות ותוצאות
  • מענה על שאלת המחקר

איסוף הנתונים הוא השלב המשמעותי ביותר עם הכנת עבודת סמינריון אמפירית. לרוב, המטרה היא לקבל תמונה בהירה אודות תופעה, הרגל או התנהגות של קבוצה מסוימת, לרוב – קבוצה גדולה. ישנן שיטות שונות לאיסוף הנתונים, כאשר הבולטת שביניהם היא חלוקת שאלונים לקבוצה של נשאלים.

מה חשוב לדעת?

  • יש לבנות שאלון מסודר, נכון וכזה שיאפשר לכם לשאוב נתונים רלוונטים
  • יש להגדיר את הקהל הספציפי למענה על השאלון
  • יש להנחות כל נשאל בצורה יסודית לפני המענה
  • יש להבטיח כמות נשאלים מקסימלית כדי לבסס את התוצאה.

במה שונה מחקר אמפירי ממחקר איכותני?

המחקרים חולקים את אותה המטרה, כאשר דרך הביצוע היא שונה. באמצעות שיטת המחקר הנבחרת, ניתן ללמוד על התנהגויות והרגלים של קבוצות מסוימות. במחקר הכמותי (אמפירי) עליכם להציג נתונים סטטיסטים שונים – כאלו שתסיקו עם ריאיונות ושאלונים, או עם הישענות על נתונים קיימים.

כל עוד העבודה שלכם היא עבודת מחקר אמפירית, הרי שאת המסקנות (והמענה על שאלת המחקר), תבססו על פי המספרים והנתונים. לדוגמא: כשנשאלו חברי הקבוצה האם הם ירכשו ירקות אורגנים, אלו התשובות שהתקבלו –

36% כן, 44% לא ו-20% לא בטוחים. במחקר איכותני, התוצאות באות לידי ביטוי בהתרשמות אישית של הסטודנט מהקבוצה שנשאלה ונחקרה. לדוגמא: “התרשמתי כי קבוצה א’ נוטה פחות לירקות אורגנים”.

איך מגיעים לנשאלים שישיבו על השאלונים?

מדובר אולי על אחד האתגרים המשמעותיים בהכנת עבודת סמינריון אמפירית. למעשה, אתם זקוקים לשיתוף פעולה מלא של נשאלים רלוונטים, ולעתים קשה להשיג אותו. אחת הדרכים הנפוצות ביותר היא להפיץ את השאלונים ברשתות החברתיות, תוך ציון קהל היעד הרלוונטי למענה עליו (חיילים / סטודנטים / נשים או גברים / תושבי תל אביב או עיר מסוימת אחרת וכן הלאה).

“האם ניתן לבסס עבודה על נתונים קיימים?”

חד משמעית, כן. כל עוד ישנם אזכורים רלוונטים לשאלת המחקר שלכם, אין כל סיבה שלא להשתמש בנתונים קיימים. הבעיה היא שלעתים אתם מעוניינים לחקור נושא מסוים שטרם נחקר לעומק, כך שאין די נתונים סטטיסטים.

בנוסף, לעתים הנתונים שקיימים אינם מספיקים על מנת לבסס עבודה או להשיב על שאלה, כך שאתם נדרשים להיצמד לשיטות מחקר נוספות, זאת בכדי לגבש תוצאות מקיפות ומסקנות אחראיות וחד משמעיות.

“אני לומד מזרח אסיה ופילוסופיה. אצטרך להגיש סמינר אמפירי?”

עבודות הסמינריון האמפיריות, לא מוגשות במסגרת כל הפקולטות וכל תכניות הלימודים. לרוב, סטודנטים הלומדים במדעי הרוח, לא ידרשו להגיש עבודות שכאלו. העבודות המבוססות על מחקר כמותי, מוגשות במסגרת הלימודים בפקולטת מדעי החברה או המדעים המדוייקים. לדוגמא:

  • לימודי חינוך
  • לימודי תקשורת
  • לימודי משאבי אנוש
  • לימודי כלכלה
  • לימודי מדעי המחשב ועוד…
שתפו מאמר זה עם חברים

שירותים שעשויים לעניין אתכם

אייקון מסך מחשב
כתיבת עבודה אקדמית
סטודנטים רבים מתעניינים לגבי כתיבת עבודות אקדמיות, מאחר ולא לכולם יש את הזמן, הסבלנות או היכולת לכתוב את העבודות שלהם בצורה עצמאית. יש לזכור כי רוב הסטודנטים נאלצים להתמודד עם עומס משמעותי, הכולל את הצורך לעמוד במטלות האקדמיות השונות, ללמוד למבחנים, לשלב עבודה ולהשאיר מעט זמן לחיי חברה.
ספר
מטלות אקדמיות
במהלך התואר הראשון והשני, מתבקש הסטודנט להגיש מטלות אקדמיות במגוון נושאים הקשורים במישרין או בעקיפין לתואר הנלמד. חשיבותן של המטלות הללו היא קריטית, שכן הן מהוות משקל לא מבוטל בשקלול הסופי של הציון בתואר
אייקון של קלסרים
כתיבת עבודות סמינריון (גמר)
כל סטודנט בתואר הראשון או השני מגיע לאחת מהנקודות הקריטיות בתואר: כתיבת עבודה סמינריונית או בשמה השני, כתיבת עבודה אקדמית. ישנם סטודנטים שמתמודדים עם המחקר / כתיבת סמינריון ללא קושי. יש את אלו שברור להם מה הם רוצים שיהיה כתוב בעבודת הגמר, מהיכן לדלות אינפורמציה לעבודה סמינריונית וכיצד לעבד אותה – ויש אחרים, שמוצאים כתיבת עבודת סמינריון כמעכבת.
אייקון של עפרון
ניתוחים סטטיסטיים
כחלק מהתאמת הכותב למטלה הנדרשת, הניתוח הסטטיסטי מתבצע ע``י סטטיסטיקאים/כלכלנים מוסמכים, בעלי ידע מעמיק באקונומטריקה וסטטיסטיקה יישומית ותיאורית.
טלפון חכם
הכנת מצגת עסקית לסטודנטים, עסקים וחברות
ערכתם מחקר מעמיק, הכנתם עבודה נהדרת ואין ספק שאתם ראויים לתואר הסטודנט המצטיין. כעת, הגיע הרגע בו המרצה שלכם מבקש מכם להעביר את העבודה היפה שכתבתם ולהפוך אותה למצגת ולהרצאה – הכנת מצגת מקצועית? פה אתם מתחילים להילחץ.
אייקון דיפלומה
פרויקט גמר (הנדסאים)
בתום לימודיו של סטודנט לאחד ממקצועות ההנדסה, הוא מתבקש להגיש פרויקט גמר. פרויקט הגמר ועמידה מוצלחת במבחן ההגנה על הפרוייקט מקנים לו, בסופו של דבר, את תעודת ההסמכה..

מאמרים נוספים

תוכן עניינים

צריכים סיוע בכתיבת עבודה אקדמית?
אנחנו כאן ונוכל להתחיל מיד!

או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

מומלץ להעלות קבצים מכווצים ומאוגדים בפורמט RAR
דיסקרטיות מובטחת. לעולם לא נמסור את הפרטים שלכם לגורם אחר.
לורם איפסום דולור

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

סטודנט עם מכופתרת וילקוט
דילוג לתוכן