כשאתם רוצים להעביר תכנים ברמה הפנים-ארגונית או להציג מוצר חדש בפני יזמים מתעניינים, אתם עושים זאת באמצעות מצגת. כשם שישנן מצגות מעולות שעושות את העבודה, גם ישנן כאלו שלא רק שלא מטיבות עמכם, אלא יכולות לפגוע בתדמית שאתם רוצים ליצור.
מצגת טובה תהיה מצגת שתשאיר את הקהל הרלוונטי בהקשבה מלאה, תעורר סקרנות ותשיב על כל השאלות הבוערות. לפניכם, מספר טיפים מעולים להכנת מצגת עסקית מעולה:
1. בנו סיפור למצגת ורק אז צאו לדרך
הטעות הנפוצה ביותר שעושים המון עסקים, היא להתחיל לבנות את המצגת מבלי להגדיר מטרות ולכתוב סיפור. אל תעצבו את המצגת שלכם תוך כדי תנועה, אלא הגדירו מראש מהי מטרתכם, ורק לאחר מכן החלו לבנות את השלם דרך החלקים. איך בונים מסגרת נכונה למצגת?
- הגדירו מהי מטרת המצגת (שיפור דעת הקהל / מכירת מוצר / השקת שירות / הדרכת עובדים)
- הגדירו את קהל היעד של המצגת
- התאמת המצגת לזמן העומד לרשותכם
- הגדירו מראש את כמות השקפים
- כתבו לעצמכם ראשי פרקים רלוונטים
2. כמה שפחות שקופיות, כך טוב יותר
הרצאה טובה תהיה הרצאה עניינית וממוקדת. קל מאד ליפול בפח של מצגת גדושה, זאת מתוך ההנחה השגויה כי ככל שמדברים יותר – כך הערך המוסף גדול יותר. מצגת טובה צריכה להיות קצרה ככל הניתן, זאת מבלי שאתם מפספסים פרטים חשובים או מחסירים מידע חיוני. בהקשר זה, חשוב מאד שכל שקף יהיה ייצוג של רעיון או נושא בודד שעליו אתם מעוניינים לדבר. אל תכניסו לשקופית אחת שלושה נושאים שונים.
3. הומור מתאים לכל עולם תוכן!
קשה לחשוב על מצגת שלא ניתן לשלב בה הומור. בכל נושא – מהחלל, דרך רפואת שיניים ועד מצגת על מסעדות טרנדיות, תוכלו לשלב מעט הומור. הצגת המצגת מגלמת מתוכה מטרה ברורה (גיוס כספים, איסוף לידים, מכירת מוצר ועוד), וההומור הוא כלי שבאמצעותו אתם יכולים להגיע ליותר לבבות. בנו גשר ביניכם ובין הקהל באמצעות הומור שישתלב במצגת בדמות בדיחות קצרות, תמונות שיעלו חיוך, אימוג'יז או שימוש ב-GIF.
4. סרטונים ותמונות – MUST
מצגת טובה היא מצגת שאיננה גדושה בתוכן, אלא בראשי פרקים כלליים. כך, אותם ראשי פרקים מנחים אתכם ומאפשרים לכם להיות בקשר ישיר עם הקהל, זאת מבלי שאתם נדרשים לקרוא את שעל המסך. חשוב מאד לפלפל את המצגת שלכם, כאשר המטרה היא להשאיר את הקהל קשוב, סקרן ועירני. הדרך לעשות זאת היא עם תמונות, כאלו שימחישו את הרעיון שאתם רוצים לקדם. בנוסף, סרטונים קצרים של בין חצי דקה לדקה וחצי, יכולים להיות מועילים.
אם אתם מעבירים מצגת בתחום הפרסום לדוגמא, הצגת פרסומות בפורמט וידאו הכרחית. כך, אתם ממחישים טוב יותר רעיונות, תוך שאתם קוטעים את הרצף המונוטוני של המצגת שיכול לפגוע במטרות שלכם.
5. השקיעו בעיצוב המצגת
מה חשוב יותר – התוכן או העיצוב? שניהם כמובן. חשוב מאד שתעטפו את המצגת באלמנטים עיצוביים בעלי זיקה לאופי העיסוק שלכם, תוך התאמה מלאה לקהל היעד (משקיעים, עובדים, לקוחות) ולתוכן המצגת. טיפ כללי אליכם: שלבו דרך קבע במצגות את הלוגו שלכם. מעבר לכך שהלוגו על כל הנכסים שלכם (כן, גם במצגות) חודר בהדרגה לתודעת הקהל, הרי שהוא גם מעצב את דמותכם העסקית כחזקה, יציבה ואטרקטיבית. ממה חשוב להימנע בעיצוב המצגת?
- פונטים משעממים ובנאלים. לדוגמא: ariel – מחוץ לתחום
- צבעים זוהרים ומסנוורים כדוגמת צהוב, ורוד או ירוק זוהר
- אל תעמיסו יותר מדי תוכן על שקופית בודדת