
כתיבת עבודות אקדמיות | תחומי סיוע לסטודנט | כתיבת עבודות סמינריוניות (עבודות גמר) | השיטות המרכזיות במחקר האיכותני
טכניקות הניתוח האיכותנית בעבודות סמינריוניות נדרשת במקצועות המשויכים לפקולטות למדעי הרוח ולמדעי החברה. הדוגמאות המובהקות ביותר לענפי המחקר הנסמכים על הניתוח האיכותני הם העבודה הסוציאלית, החינוך, הפסיכולוגיה והסוציולוגיה ובמדעי הרוח הדבר ניכר בחוג ללימודי אנתרופולוגיה.
מדוע? מיד תבינו! המחקר האיכותני הינו שיטת מחקר הנסמכת על התבוננות וחקר ההתנהגות האנושית. מכאן מובן מדוע מדובר בשיטת המחקר הבולטת עליה נסמכים ענפי המחקר שצוינו לעיל.
כדי לסבר מעט יותר את האוזן, נסביר את ההבדל המהותי בין המחקר האיכותני לכמותי, כאשר הניתוח הכמותי נסמך על נתונים מספריים ועל ניתוחים סטטיסטיים.
סטודנטים הנדרשים לערוך מחקר איכותני לצורך כתיבת עבודתם הסמינריונית, מוצאים עצמם לא אחת מתמודדים עם היכרות בסיסית ומועטה עם המושגים והתהליכים האקדמיים להם הם הנדרשים. להלן באיזי גרייד, נסביר את שיטות וכלי המחקר הנהוגות בניתוח האיכותני.
ראיונות כשמם כן הם, ומטרתם לאפשר לכותב/ת הסמינריון לראיין את הקבוצה אותה הם מבקשים לחקור לצורך כתיבת המטלה האקדמית והמענה על שאלת המחקר.
ראיונות עומק יכולים להתבצע במספר אופנים:
דרך נוספת ושגורה באמצעותה ניתן לערוך ניתוח איכותני לעבודת סמינריון, היא תצפיות במהלכן אוספים כותבי הסמינריון נתונים באופן פאסיבי.
גם כאן, בדומה לראיונות העומק, ישנם מספר אופנים שונים שבאמצעותם יכולות התצפיות להיערך:
שיטה הנפוצה במגוון רחב של עבודות מחקר סמינריוניות עיוניות היא זו הנסמכת על טקסטים השמורים בארכיונים שונים (דוגמת הספרייה הלאומית בירושלים, מכוני מחקר ועד לספריות אקדמיות).
מדובר בטקסטים המופיעים על גבי כתבים עתיקים, דרך קטעי עיתונות שנשמרו לאורך העשורים ובהתאם לעת המודרנית גם באתרים חדשותיים שכתבותיהם נשמרו בארכיון.
יש לציין שעבודות סמינריוניות יכולות בהחלט להסתמך בין היתר על טקסטים שאינם מחקריים או אקדמיים, אך מוטב לבחון זאת בקפידה אל מול המרצה המלווה את הקורס.
שיטת מחקר איכותנית אחרונה היא קבוצת מיקוד ובמסגרתה כותב או כותבת הסמינריון מכנסים קבוצה של אנשים לצורך עריכת דיון ושיח בתחום מסוים.
ניתן לדמות זאת למעין קבוצת דיון המתקיימת לעתים בכתבות חדשותיות ובהן מתכנסים מספר יודעי דבר לדון בנושא אקטואלי. גם כאן, נערך דיון כאשר כותב הסמינריון מנחה את המתדיינים בקבוצה ומאפשר לכל אחד ואחת לפרוש את משנתם באשר לנושא מסוים.
באמצעות קיומה של קבוצת מיקוד זו, יכולים כותבי הסמינריון להפיק ולזקק תובנות ומסקנות.
איזי גרייד המרכז לסיוע לסטודנט מתמחה בכתיבת ועריכת עבודות אקדמיות תוך הקפדה על תוכן מקורי במלואו, שאלות מחקר מרתקות וייחודיות, עמידה בכל הדרישות האקדמיות והפרטניות מצד מרצה הקורס ובעברית רהוטה ותקנית כנדרש באקדמיה.
העבודות נכתבות ונערכות על-ידי כותבים וכותבות אקדמיים בעלי תואר ראשון בהצטיינות או תארים מתקדמים בלבד.
בד בבד, איזי גרייד מסייעת לסטודנטים לערוך ולהכין את את הניתוח האיכותני החל מהחלטה על שיטת המחקר, דרך כתיבת השאלונים לראיונות ולקבוצות הדיון ועד לאפשרות לערוך עבור הסטודנטים את הראיונות, התצפיות וקבוצות המיקוד בפועל.
בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר ונשוב אליכם בהקדם.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.