איך מתכננים את ראשי הפרקים של גוף העבודה הסמינריונית?

איך מתכננים את ראשי הפרקים של גוף העבודה הסמינריונית

כחלק מהצעת המחקר אותה הסטודנט צריך להגיש למרצה המלווה את הסמינריון, יש לכלול: שאלת מחקר, מקורות מחקר וכן את כותרתם של ראשי הפרקים שיידונו לאורך המטלה.

שלב זה הוא קריטי בטרם כתיבתה של העבודה, שכן הוא מאפשר למרצה לספק פידבק והכוונות, או לחילופין לאשר את הדברים ולהעניק את 'ברכת דרכו' למלאכת הכתיבה עצמה.

כשם שהעבודה הסמינריונית נתפשת על-ידי סטודנטים רבים כאתגר, כך גם שלב החלוקה לראשי פרקים בהחלט לא עושה הנחות. לפתע אנו מגלים שאיננו בטוחים כיצד לחלק את הפרקים באופן לוגי, נכון ומושכל.

כאן איגדנו עבורכם את השיטות המרכזיות שמלוות גם אותנו בעת שאנו ניגשים להכנת שלד העבודה של המטלה הסמינריונית.

מהם גבולות הגזרה של שאלת המחקר?

במדריכים רבים שהעלינו לאתר אנו ממליצים לנסח שאלת מחקר ברורה ושתחומה בגולות ברורים.

ככל ששאלת המחקר תהיה עמומה יותר, כך אנו נמצא את עצמנו עונים עליה בהרחבה וללא כל יכולת לשלב זאת תחת עבודה המוגבלת בכ-20 עד 40 עמודים לכל היותר (תלוי בהנחיות המרצה).

שאלת מחקר ברורה ותחומה בזווית מסוימת, בהיבט מסוים או בפרק זמן, תקל עלינו לבסס את הטיעונים של עבודת הסמינריון ולהפרידם לראשי פרקים ברורים ומסודרים.

כך למשל, שאלת מחקר התחומה לפי תקופות היסטוריות, יכולה לקבל מענה על-בסיס ראשי פרקים כאשר כל ראש פרק מתייחס לתקופת זמן מסוימת.

האם ישנם קשרים לוגיים בין ראשי הפרקים?

עבודת סמינריון איכותית צריכה להיות קלה ופשוטה לקריאה.

הדבר מתבטא בין היתר בראשי פרקים מסודרים העונים באופן הגיוני על שאלת המחקר, שלב אחר שלב.

עליכם לבחון אם הנושאים שבחרתם עבור כל ראש פרק, אכן יוצרים רצף הגיוני שכזה ומובילים באופן טבעי והדרגתי אל המענה המקיף והכולל של שאלת המחקר.

האם נושא ראש הפרק הוא מגביל יתר על המידה?

נסביר את כוונתנו: בעת שתכתבו את העבודה, ייתכן מאוד ותגלו שישנם פרטים נוספים ונקודות מבט נוספות שלא שיערתם או צפיתם קודם לכן; ותרצו לשלבם בגוף העבודה.

בשונה משאלת המחקר המוכרחה להתבסס על גבולות ברורים, מומלץ לנסח את כותרות ראשי הפרקים באופן מעט יותר גמיש; אופן שיאפשר לכם לקחת את העבודה לעתים לכיוונים שלא צפיתם קודם לכן.

האם נושא ראש הפרק הוא רחב יתר על המידה?

איזון הוא מילת המפתח.

שימו לב שאינכם מציבים 'משקל רב מדי' על ראש פרק אחד, שכן כל פרק ופרק מוכרח להיות חלק מן הפאזל.

ישנם מקרים ובהם מתברר כי ראש הפרק הוא כה נרחב, עד שביכולתו למלא את כלל העבודה הסמינריונית.

זכרו כי בעבודת מחקר אקדמית, מטרתם היא לפתח את הטיעון שלכם באופן הדרגתי.

עצה לסיום

במידה ובמהלך העבודה אתם חשים שאחד מראשי הפרקים מציב בפניכם אתגר ומקשה עליכם בכתיבה, אל תהססו לפנות אל מרצה הקורס.

סטודנטים רבים חוששים ממהלך שכזה, בעוד שזוהי מטרתו של המרצה המלווה את כתיבת הסמינריון.

קבלת עצה והכוונה מטעם המרצה, תוכל לסייע לכם לגבש כיווני חקירה מדויקים יותר עבור ראש הפרק המדובר, וכן במידת הצורך המרצה אף יוכל לאשר לכם ראש פרק חלופי.

התייעצו איתנו

Ez Grade המרכז לסיוע לסטודנט מציע שירותי כתיבת עבודות אקדמיות.

למרכז עשרות כותבים וכותבות בעלי תואר ראשון בהצטיינות ותארים מתקדמים בלבד.

למען כתיבת עבודתכם, יצוותו לצידכם כותבים וכותבות בעלי רקע בתחום האקדמי הרלוונטי בלבד.

בכל שאלה והתייעצות, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

שתפו מאמר זה עם חברים

שירותים שעשויים לעניין אתכם

אייקון מסך מחשב
כתיבת עבודה אקדמית
סטודנטים רבים מתעניינים לגבי כתיבת עבודות אקדמיות, מאחר ולא לכולם יש את הזמן, הסבלנות או היכולת לכתוב את העבודות שלהם בצורה עצמאית. יש לזכור כי רוב הסטודנטים נאלצים להתמודד עם עומס משמעותי, הכולל את הצורך לעמוד במטלות האקדמיות השונות, ללמוד למבחנים, לשלב עבודה ולהשאיר מעט זמן לחיי חברה.
ספר
מטלות אקדמיות
במהלך התואר הראשון והשני, מתבקש הסטודנט להגיש מטלות אקדמיות במגוון נושאים הקשורים במישרין או בעקיפין לתואר הנלמד. חשיבותן של המטלות הללו היא קריטית, שכן הן מהוות משקל לא מבוטל בשקלול הסופי של הציון בתואר
אייקון של קלסרים
כתיבת עבודות סמינריון (גמר)
כל סטודנט בתואר הראשון או השני מגיע לאחת מהנקודות הקריטיות בתואר: כתיבת עבודה סמינריונית או בשמה השני, כתיבת עבודה אקדמית. ישנם סטודנטים שמתמודדים עם המחקר / כתיבת סמינריון ללא קושי. יש את אלו שברור להם מה הם רוצים שיהיה כתוב בעבודת הגמר, מהיכן לדלות אינפורמציה לעבודה סמינריונית וכיצד לעבד אותה – ויש אחרים, שמוצאים כתיבת עבודת סמינריון כמעכבת.
אייקון של עפרון
ניתוחים סטטיסטיים
כחלק מהתאמת הכותב למטלה הנדרשת, הניתוח הסטטיסטי מתבצע ע``י סטטיסטיקאים/כלכלנים מוסמכים, בעלי ידע מעמיק באקונומטריקה וסטטיסטיקה יישומית ותיאורית.
טלפון חכם
הכנת מצגת עסקית לסטודנטים, עסקים וחברות
ערכתם מחקר מעמיק, הכנתם עבודה נהדרת ואין ספק שאתם ראויים לתואר הסטודנט המצטיין. כעת, הגיע הרגע בו המרצה שלכם מבקש מכם להעביר את העבודה היפה שכתבתם ולהפוך אותה למצגת ולהרצאה – הכנת מצגת מקצועית? פה אתם מתחילים להילחץ.
אייקון דיפלומה
פרויקט גמר (הנדסאים)
בתום לימודיו של סטודנט לאחד ממקצועות ההנדסה, הוא מתבקש להגיש פרויקט גמר. פרויקט הגמר ועמידה מוצלחת במבחן ההגנה על הפרוייקט מקנים לו, בסופו של דבר, את תעודת ההסמכה..
לורם איפסום דולור

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

סטודנט עם מכופתרת וילקוט
דילוג לתוכן