
כתיבת עבודות אקדמיות | תחומי סיוע לסטודנט | כתיבת עבודות סמינריוניות (עבודות גמר) | איך כותבים פרק דיון בסמינריון?
ישנם סטודנטים המתארים את הצעדים הראשונים בכתיבת עבודת הסמינריון, כאשר קובץ הוורד מציג דף לבן וחלק, כאתגר הקשה ביותר לפיצוח. ישנם אחרים המתארים פרקים פרטניים בעבודה האקדמית כמאתגרים ביותר, וביניהם פרק הדיון 'זוכה' ללא מעט 'שבחים'.
במסגרתו של פרק הדיון, מתבקשים כותבי וכותבות הסמינריון לחבר בין הפרקים השונים שנערכו בעבודה ולייצר מעין תמצית עניינית החוקרת ודנה בתוצאות המחקר שערכו, בתרומתו ובמחקרים העתידיים אשר יכולים לנבוע מתוך ממצאיהם השונים.
על-כן, בשונה מן הפרקים הנוספים בעבודה הסמינריונית, עתה על הכותבים להציג את מיומנויות המחקר שפיתחו במלוא הדרן, תוך הפגנת יכולת חשיבה אקדמית ביקורתית.
כתבנו על כך בהרחבה במאמר הבא, אך אנו תמיד שמחים לחלוק את המידע עם קוראינו. נתמצת זאת כך: מטרותיו של פרק הדיון בסמינריון הן להציג, לדון ולפרש את תוצאות המחקר.
הדבר בא לידי ביטוי במגוון אופנים, החל מהשוואה לתוצאות מחקרים קודמים שנערכו באותו הענף ועבור שאלות מחקר דומות, דרך סיכום המחקר שהיה קיים עד כה למועד הגשת הסמינריון, ועד למתן תובנות ומסקנות על הסוגייה שנחקרה והאופן שבו הממצאים השונים יכולים לתרום למחקר העתידי.
במילים אחרות: פרק הדיון מקנה לסטודנטים את ההזדמנות להציג את מסקנותיהם האישיות ממצאי מחקריהם, וכן להביע את דעתם באופן מנומק ושמסתמך על הספרות והמידע המחקרי האקדמי.
כאמור, הצעד הראשון יכול בהחלט להיות מרתיע, ובאמצעות שלבים ברורים וסדורים מלאכת הכתיבה לפתע יכולה להיראות קלה ופשוטה הרבה יותר.
שאלה אמנם בסיסית, אך היא תסייע לכם רבות בכתיבת הדיון.
מהו בעצם אותו נושא שביקשתם להשלים בו את החסר, שביקשתם להוסיף עליו את הרובד האישי שלכם בשאלת המחקר שכתבתם.
זכרו כי מטרתו העליונה של פרק הדיון היא להסביר את הרציונל שמאחורי המחקר שערכתם.
עברו על עבודתם מחדש תוך שאתם מבקשים להציג לקוראיהם את ממצאי המחקר האקדמי ולשלב יחד עם ההשערות המחקריות שעליהן הסתמכתם בעת כתיבת העבודה.
האם ממצאי העבודה הסמינריונית אכן חיזקו את ההשערות הראשוניות או שמא הפריכו אותן? בשני המקרים, יהיה עליהם להסביר זאת, וקריאה חוזרת תאפשר לכם לעשות זאת באופן ברור ומובהק לקורא.
השאלה הבאה שעליכם לענות עליה נועדה להציג את תרומתה המחקרית של עבודת הסמינריון, כאשר הדבר יכול להתבטא באופן תיאורטי ו/או יישומי.
כך לשם הדוגמה, תרומה תיאורטית של מחקר אקדמי יכולה להתבטא בחיזוק הנחות יסוד שהיו קיימות קודם לכן באשר למודלים מחקריים תיאורטיים. מחקר נוסף מטעם הסטודנט/ית יכול לספק תיקוף ומשנה תוקף.
לחילופין יש לציין, כי תוצאות הסמינריון יכולות גם לסתור מודל מסוים ובכך לבקש להפריך תיאוריות מחקריות; היבט שגם הוא תרומה מחקרית לכל דבר ועניין.
אף מחקר איננו חף מחסרונות שנבעו ממתודולוגיות המחקר, ובפרק הדיון יכולים כותבי הסמינריון לשים על כך את הדגש ולציין סייגים מסוימים בפן המחקרי.
כך לשם הדוגמה, לציין כי קבוצת הדיון כללה פאנל מצומצם של משתתפים.
לסיום, פרק הדיון כשמו כן הוא והוא נועד לייצר דיון באשר לתוצאות המחקר והשפעותיו.
במעמד זה, כותב הסמינריון יציע כיווני מחקר נוספים אשר יוכלו להרחיב את היריעה בנושא.
איזי גרייד המרכז לסיוע לסטודנט מתמחה בכתיבת עבודות אקדמיות, ומספקת את שירותיה החל מכתיבת מטלות אקדמיות מהתווית שאלת המחקר ומקורות המחקר ועד לכתיבת ועריכת העבודה, ועד למתן סיוע פרטני בפרקים ממוקדים.
השירות ניתן על-ידי כותבים וכותבות אקדמיים בעלי תואר ראשון בהצטיינות או תארים מתקדמים בלבד, תוך הקפדה על תוכן מקורי, כתיבה רהוטה ועמידה מוחלטת בכללי הכתיבה והנחיות האקדמיה.
בכל שאלה והתייעצות, נשמח לעמוד לשירותכם, וניתן להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.