תואר ראשון בקרימינולוגיה חושף את הסטודנטים לתחום לימודי אקדמי רב-תחומי המתעמק במחקר הפשיעה, ההתנהגות הפלילית ומערכת המשפט הפלילי.
לימודי התואר הראשון משלבים אלמנטים הלקוחים מענף הסוציולוגיה, הפסיכולוגיה, המשפט והמדיניות הציבורית, וזאת כדי לחקור את הגורמים, ההשלכות והתגובות לפשיעה בתוך החברה האנושית.
בבסיסה, הקרימינולוגיה מבקשת להבין את הדינמיקה המורכבת המובילה אדם מסוים לעסוק בפעילויות לא חוקיות, כמו גם את המבנים והמוסדות החברתיים המשפיעים על התנהגויות אלו.
סטודנטים ללימודי תואר ראשון בקרימינולוגיה יוצאים למסע מרתק הנובר במורכבותה של ההתנהגות האנושית, ובוחנים שלל גורמים לרבות מצב סוציו-אקונומי, רקע תרבותי, תכונות פסיכולוגיות וכן השפעות סביבתיות שיחדיו מצטלבים לעיצובה של התנהגות פלילית.
כחלק מבניית וביסוס ההבנה על הפשע והשלכותיו, נדרשים הסטודנטים בשנתם השלישית לתואר הראשון, לכתיבתה של עבודת סמינריון ובה עליהם להפגין חשיבה ביקורתית ואנליטית וכן יכולת לערוך סינתזה בין מחקרים קיימים למען הסקת מסקנות התורמות לנוף המחקרי.
במידה ואתם ניצבים עת לפני כתיבת העבודה הסמינריונית, כאן ב-Ez Grade המרכז לסיוע לסטודנט, ריכזנו עבורכם מספר שאלות מחקר לדוגמה והשראה.
גורמים חברתיים
שאלות המחקר שלהלן עוסקות בגורמים החברתיים השונים אשר משפיעים על התנהגות עבריינית. בשאלה השנייה ביקשנו להדגיש כי גורמים חברתיים יכולים להתבטא לא רק באזור מגורים, אלא גם בגורמים ממשלתיים וציבוריים.
מהם הגורמים החברתיים-כלכליים התורמים לשכיחות עבריינות נוער בקהילות עירוניות. כיצד יכולות תוכניות התערבות מקומיות וממשלתיות לסייע בטיפול בבעיות אלו?
כיצד מערכת המשפט הפלילי משפיעה באופן א-פרופוציונלי על קהילות שוליים בפן הגזעי והאתני, ומעודדת בעקיפין עלייה בפשיעה?
גורמים פסיכולוגיים
הגורם הפסיכולוגי נחשב לנושא הנפוץ ביותר בעבודות סמינריון בקרימינולוגיה. נדגיש כי בשאלות מעלה וגם בשאלות אלו, אנו מקפידים על נוסח ארוך התוחם ככל הניתן את השאלה ומסייע בחידודה. ככל שהשאלה תהיה כללית יותר, כך נתקשה למעשה בכתיבת הסמינריון.
המנגנונים הפסיכולוגיים העומדים בבסיס חזרתם של עבריינים מורשעים לפשע. אילו התערבויות ניתן ליישם להפחתת שיעורי העבירות החוזרות ולהקלה על השתלבות מוצלחת בחברה?
הגורמים הפסיכולוגים והסוציולוגיים התורמים לתופעת עבירות צווארון לבן. כיצד משפיעות המסגרות התרבותיות על התנהגות לא אתית?
מניעת פשיעה
כיצד תנאי הכליאה לעבריינים מורשעים, משפיעים על סיכויי שיקומם?
כיצד טכנולוגיות מתפתחות כגון בינה מלאכותית, מעצבות מחדש את אסטרטגיות אכיפת החוק ומניעת הפשיעה?
נבקש להתעכב מעט על שאלת המחקר השנייה. לעתים קרובות אנו פוגשים בסטודנטים המביעים מוטיבציה רבה לניסוחה של שאלת מחקר העוסקת בנושאים אקטואליים וחדשניים.
נציין כי את השאלה הזו ציינו דווקא לשם דוגמה הפוכה: זוהי שאלה שמומלץ להימנע ממנה, זאת לאור העובדה שככל הנראה ואין די חומר מחקרי קיים עליו נוכל להסתמך. בפועל, סטודנט ימצא את עצמו נאבק בכתיבת העבודה, ונדרש למחקר מעמיק מעבר לנדרש בסמינריון.
טיפים כלליים באיתור שאלת מחקר לסמינריון בקרימינולוגיה
קריאה מקדימה
אל תמהרו לנסח את שאלת המחקר, והקדישו זמן מספק לקריאה בחומרים הקיימים לרבות כתבי עט, ספרות מקצועית ומחקרים אקדמיים קיימים.
שקידה על החומר הקיים, תאפשר לכם לקבל השראה לשאלות מחקר הנסמכות על הקיים, אך שמציגות נקודת מבט חדשה ומרעננת.
גם אנחנו באיזי גרייד, מקפידים לנסח את שאלות המחקר בעבודותינו לאחר קריאה מקדימה של החומר הרלוונטי העשוי לשמש אותנו במטלה האקדמית.
זיהוי תחומי עניין
זהו את הענפים בקרימינולוגיה שמעוררים בכם עניין.
גם אם הקורס עבורו אתם כותבים את הסמינריון איננו עוסק באופן ישיר בתחומי עניינכם, הרי שניתן למצוא דרכים עקיפות לקחת את שאלת המחקר אל עבר נושאים המסקרנים אתכם דוגמת תיאוריות פשע, התנהגות פלילית, שיטות אכיפת חוק או חקר מערכת המשפט הפלילי.
בדיקת היתכנות למענה על השאלה
גם כאשר המוזה בוערת בכם, המתינו עוד רגע אחד. בדקו כי אכן ישנה היתכנות לשאלת המחקר.
האם יש לכם גישה מספקת לנתונים? משאבים? האם ישנן מגבלות זמן? שיקולים אתיים שיכולים למנוע מכם לגשת למשאבי מידע מסוימים?
התייעצות עם המרצים/ות
זכרו שאתם לא לבד בזה, והמרצים והמרצות המלווים אתכם בכתיבת הסמינריון, ישמחו לסייע ולבחון יחד אתכם אם שאלת המחקר שהצעתם היא נכונה, או שאולי היא מצריכה דיוקים והכוונה.
וניתן גם להתייעץ איתנו
Ez Grade המרכז לסיוע לסטודנט מתמחה בכתיבת עבודות סמינריוניות החל מבדיקת מקורות מחקר וניסוח שאלת המחקר, דרך כתיבת העבודה על-פי ההנחיות האקדמיות (האוניברסליות והפרטניות מטעם המרצה) ועד לעבודה מוכנה להגשה.
בכל שאלה והתייעצות בנושא כתיבת עבודה סמינריונית בקרימינולוגיה, ניתן להשאיר לנו פניה באתר או ליצור עמנו קשר טלפוני.