מה שבעבר היה נדמה כמעין פרשנות או נבואה עתידית רחוקה, ניכר כיום כעובדה מוגמרת בשטח: מדינות המזרח הרחוק הפכו לכוח כלכלי מוביל. לדעת מומחים, המאבק שבין ארה”ב לסין על פסגת הכלכלות החזקות קרוב להכרעה כאשר ידה של המעצמה המזרח-אסייתית תהא על העליונה.
סטודנטים וסטודנטיות ללימודי אסיה והמזרח הרחוק יכולים למקד ולהרחיב את ידיעתם בהיצע רחב ועשיר של מדינות ושחקנים אזוריים; סין, יפן, קוריאה, מונגוליה, אינדונזיה, סינגפור ואף הודו שבימים אלו קרובה לעקוף את סין במספר תושביה.
במסגרת כתיבת הסמינריון ללימודי אסיה והמזרח הרחוק, יכולים הסטודנטים ללמוד ולחקור את המדינה הנבחרת מתוך היבטים שונים ומרתקים; שאלות מחקר הבוחנות את הפוליטיקה הפנימית, שאלות הסוקרות את כלכלתן העולה של מדינות אלו, היסטוריה, תרבות ותהליכי מודרניזציה והשפעות מערביות הניכרים בקרב הכלכלות המתפתחות.
עבודת הסמינריון בלימודי אסיה
במסגרתה של עבודת הסמינריון בלימודי המזרח הרחוק ואסיה, על הסטודנטים להביא לידי ביטוי את הידע שצברו לרבות כלי המחקר שרכשו ושבאמצעותם יוכלו לענות על מושא המחקר.
כשם שהלימודים הם מגוונים וחולשים על פני נושאים שונים, כך גם את עבודת הסמינריון ניתן לרתום אל כיווני מחקר שונים כגון: ארכיאולוגיה, דת, היסטוריה, כלכלה, סוציולוגיה ועוד.
בהתאם לקורס הסמינריון שייבחר על-ידי הסטודנט, באיזי גרייד נוכל לסייע לכם עם גיבושה הראשוני של העבודה ולהציע שאלות מחקר מקוריות ומרתקות הנסמכות על מקורות מידע מחקריים.
כך למשל, סטודנט המבקש לנתב את התואר אל תחומי הפוליטיקה, יוכל לבחון את יחסיהן המתוחים של הודו ופקיסטן במאה ה-21, ולסקור את השפעתן על מדיניות החוץ של הודו כלפי ישראל.
לסטודנט המבקש לשים את הדגש על היבטים היסטוריים, נוכל להציע שאלות מחקר הבוחנות את השפעת תרבות המערב על מעמדה של האישה ביפן, ובכך לחלוש על פני תקופות היסטוריות עתיקות ועד לעת המודרנית עם כיבוש יפן ע”י ארצות הברית עם תום מלחמת העולם השנייה.
מבנה העבודה
כתיבת סמינריון ללימודי המזרח הרחוק הינה זהה לכל סמינריון עיוני.
העבודה תהא בנויה על מבוא, גוף העבודה (פרקי עבודת הסמינריון), סיכום, ביבליוגרפיה ונספחים.
בעת גיבושה הראשוני של המטלה הסמינריונית, נמנה את ראשי הפרקים אשר ינחו אותנו באשר למבנה העבודה והצגתם הכרונולוגית של הדברים.
- מבוא – מטרת עמוד המבוא הינה להציג את מושא המחקר ואת האופן שבו המטלה הסמינריונית תתרום אל התחום הנידון. לצד הצגת שאלת המחקר, המבוא יכול לשמש את הכותב לתיאור העבודה בקצרה, מושגים והבהרות שיסייעו לקורא, גישות המחקר בהן נקט ועוד.
- פרקי העבודה – גוף העבודה מבוסס על 3 עד 4 פרקים (חשוב לבדוק מול מרצה הקורס אם ישנן דרישות מסוימות באשר למספר הפרקים). זהו למעשה תוכן העבודה, ומטרת כל פרק ופרק לענות בהדרגה על שאלת המחקר.
- סיכום – מבוא וסיכום אלו הם שני פרקים שלמעשה נכתבים רק עם סיומה של העבודה. בשונה מן המבוא, פרק הסיכום חולש על פני כלל העבודה כמעין ‘ממעוף הציפור’ ומסכם את עיקר הדברים באופן תמציתי וענייני. נהוג לשלב בסיכום הצעות למחקרי המשך, לסייג היבטים מסוימים במידת הצורך ואף לחלוק יחד עם הקורא את הדעה האישית שהתגבשה מן העבודה המחקרית.
מקורות מידע לכתיבת סמינריון בלימודי המזרח הרחוק
סמינריון בלימודי המזרח הרחוק הינו עיוני כשם כך הוא נסמך על מקורות מידע כתובים בלבד לרבות ספרות מחקרית, כתבי עת וכיוצא בזאת.
ניתן לשלב מקורות וויזואליים כגון סרטונים ועדויות היסטוריות אחרות, אם כי חשוב לוודא אל מול המרצה כי אכן כל מקורות המידע אכן עומדים בקריטריונים שנקבעו על-ידו.
כתיבת סמינריון באיזי גרייד
באיזי גרייד המרכז לסיוע לסטודנט נשמח ללוותכם בכתיבת הסמינריון, וניתן להיעזר בשירותינו משלב גיבוש שאלת המחקר, דרך הכתיבה ועד להכנתה המלאה של המטלה הסמינריונית.
כחלק מן השירות, ננחה אתכם בכל שלב ושלב, כך שנוכל להפיק עבורכם עבודת סמינריון בלימודי אסיה העונה על כל דרישות הקורס, וכן שמבטיחה שאלת מחקר מרתקת וייחודית וכתיבה מקורית העומדת בכל כללי האקדמיה.
התייעצו איתנו
בכל שאלה והתייעצות בנושא כתיבת סמינריון ללימודי מזרח אסיה, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.
נציג איזי גרייד ישוב אליכם בהקדם.