החוג ללימודי תיאטרון נגזר מן הפקולטה למדעי הרוח, ובמסגרתו נחשפים הסטודנטים והסטודנטיות לז’אנרים ומגמות שהתפתחו לאורכה של היסטוריה מרתקת הנפרשת על גבי מאות שנים.
התואר משלב בין היכרות תיאורטית עם זרמים שונים מן התיאטראות שליוו והתפתחו בקרב תרבויות שונות ברחבי העולם, לבין לימודים פרקטיים הכוללים שיעורי משחק, בימוי, הפקה ומחקר אקדמי פעיל.
המחקר האקדמי מפגיש בין הסטודנטים לבין מקורות מידע רבים ושונים המאפשרים לבחון את תולדות התיאטרון מתוך פרספקטיבות שונות, מרתקות ומגוונות. די בכך שהתיאטרון חובק בתוכו נושאים כגון סגנונות משחק, עיצוב תפאורה ותלבושות, אמנות בובות ומחול, וזה רק על קצה המזלג, כדי להבין כי כל עבודה אקדמית סוללת את הדרך אל עבר נושאים שונים וייחודיים.
מטרת הסמינריון בחוג לתיאטרון
בשונה מן הפרויקטים המעשיים המלווים את משתתפי החוג כגון חוגי משחק, בימוי ועיצוב תפאורות, הרי שעבודת הסמינריון נועדה לבחון את כישוריהם האקדמיים לביצוע מחקר הנסמך על מקורות מידע שונים לרבות: ספרות מקצועית ואקדמית, כתבי עת, מקורות מידע כתובים נוספים ועד לניתוח מופעי תיאטראות.
מטרת עבודת הסמינריון היא להקנות לסטודנטים ראייה רב-תחומית המפגישה בין הזרמים העכשוויים לאלו ההיסטוריים שבנו את היסודות הראשוניים של עולם התרבות.
כשם שמגוון הנושאים הוא רב, כך גם הפתח לניסוחן של שאלות מחקר רבות:
תפקיד התיאטרון בביסוסן של תנועות חברתיות ופוליטיות למען זכויות האזרח בארה”ב
השפעת טכניקות משחק שונות על גישת השחקן לפיתוח הדמות
השיקולים האתיים בליהוק שחקנים בתיאטרון העכשווי בהיבט גיוון מגדרי וייצוג גזעי
השפעת האינטרנט והגלובליזציה על סגנונות ופרקטיקות תיאטרליות
חשוב לציין כי בחירת שאלת המחקר וניסוחה, תושפע בהכרח מן הקורס בו יבחר הסטודנט, וכן מדרישות המרצה.
אופי עבודת הסמינריון
העבודה הסמינריונית בתיאטרון הינה עיונית. קרי, בשונה מן הסמינריון המחקרי הנסמך על תצפיות, ראיונות, סקרים או השילוב בין שיטות מחקר אלו, הרי שעל הסטודנט העורך סמינריון עיוני להפגין יכולת לאינטגרציה בין מקורות מידע שונים.
טעות נפוצה היא לתפוס את האינטגרציה כמעין סיכום בין מקורות המידע והלחם. על הסטודנטים להפגין יכולת מחקרית וביצוע היקשים מתוך האמור בכתוב.
מבנה הסמינריון כולל:
- שער ותוכן עניינים
- מבוא
- גוף העבודה
- דיון וסיכום
- מסקנות
- רשימה ביבליוגרפית
- נספחים
נענה על שאלה שגורה בקרב רבים, ונדגיש כי מטרת המבוא היא להסביר את רקע הדברים, מה הוביל את הכותב לערוך את מחקרו; זאת בעוד שהסיכום מביא את תמצית דברי העבודה כולה, ניתן לתאר זאת כמעין ‘ממעוף הציפור’.
כתיבת עבודת סמינריון בתיאטרון עם Ez-Grade
איזי גרייד – המרכז לסיוע לסטודנט, מספק שירותי כתיבת מטלות אקדמיות החל מרפרט ופרו-סמינריון, דרך עבודות סמינריוניות ועד לתזות ודוקטורטים.
באיזי גרייד כותבים אקדמיים בעלי תארים ראשונים בהצטיינות או תארים מתקדמים בלבד. אנו מקפידים על תוכן איכותי ומקורי במלואו ומתחייבים על כך חוזית.
הכתיבה נערכת על-ידי כותב או כותבת אקדמיים בעלי רקע אקדמי רלוונטי בלבד, וזאת למען עבודה מקורית, איכותית וראויה.
אנו מספקים מגוון שירותים החל ממתן מענה פרטני כגון הגהה לסמינריון או ניסוח שאלת מחקר ואיתור מקורות מידע, ועד לשירות מקיף הכולל את הכנת כלל העבודה משלב הצעת שאלת המחקר ועד לעבודה כתובה ומוכנה להגשה.
יצוין כי לצד הקפדנו על הדרישות האקדמיות, אנו מבקשים מכל סטודנט וסטודנטית להציף בפנינו דרישות פרטניות העולות לעתים מטעם מרצה הקורס.
התייעצו עמנו
בכל שאלה והתייעצות, צוות איזי גרייד ישמח לעמוד לשירותכם.
צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו לנו פניה באתר. נשוב אליכם בהקדם האפשרי.