לימודי תואר ראשון B.A בקרימינולוגיה מהווים ענף מרתק מתחום הסוציולוגיה הנועד להעמיק יחד עם הסטודנטים בהיבט המחקרי של עולם הפשיעה.
במהלך התואר, למדים הסטודנטים על החריגה מן הנורמות החברתיות המקובלות המובילות יחידים וקבוצות למעשי פשיעה, על תיאוריות מחקריות, היבטים סטטיסטיים, גורמים סביבתיים ועוד.
כחלק מהכשרתם האקדמית בתחום, על בוגרי השנה השלישית ללימודי התואר הראשון להשלים עבודת מחקר סמינריונית הממחישה את יכולותיהם לערוך מחקר מעמיק תוך הפגנת מיומנויות ניתוח וחשיבה ביקורתית.
במה עוסקת העבודה הסמינריונית בקרימינולוגיה?
התוכן והמיקוד יכולים להשתנות במידה ניכרת על-בסיס קורס הסמינריון אותו יקחו הסטודנטים.
עם זאת, ניתן לומר ממעוף הציפור כי לרוב יעד העבודה יהא לבחון תחומי ידע ותובנות נפוצים בענף הקרימינולוגיה לרבות:
- תיאוריות פשיעה – תיאוריות המסבירות התנהגויות פליליות (למשל נקודות מבט ביולוגיות, פסיכולוגיות, סוציולוגיות, כלכליות או אף סוציו-אקונומיות)
- סוגי פשיעה – במטרה לבחון סוגים נקודתיים של עבירות. כך למשל, תיתכן עבודת סמינריון בקרימינולוגיה שתבחן פשיעות צווארון לבן, ואילו עבודה אחרת שתבחן פשעי סייבר, או פשעים מאורגנים.
- ניתוח מדיניות – עבודות אקדמיות הבוחנות את המדיניות הקיימת למניעת פשיעה, והמחקר האקדמי הסובב סביב שאלת המדיניות הקיימת אל מול חלופות אפשריות.
- דופי התנהגות פלילית – ניתוח מגמות ודפוסים בהתנהגות הפלילית הנושקים לתחום הפסיכולוגיה.
מטרת הסמינריון בקרימינולוגיה
הסמינריון בקרימינולוגיה הינו סמינריון מחקרי, ובו על הסטודנט או הסטודנטית להסתמך על שיטות מחקר שונות לרבות: ניתוח נתונים סטטיסטיים, עריכת סקרים או ביצוע ראיונות.
מטרתו של הסמינריון היא להשריש בקרב הסטודנטים את היכולת התיאורטית והפרקטית לנתח סיבות להתנהגויות פליליות, דפוסים וגורמים שונים.
היבט זה שלוב בפיתוחם של כישורי מחקר, יכולות לניתוח נתונים, עריכת היקשים, ושילוב התובנות והמסקנות יחד עם בקיאות בסוגיות אתיות ומשפטיות הלקוחות מעולם המשפט הפלילי.
כיצד מתחילים?
ראשית, על הסטודנטים להגיש סקירה ספרותית קפדנית ורחבה לצד שאלת מחקר אותה יגישו לאישור מרצה הקורס.
הסמינריונים המחקריים הנהוגים במדעי החברה הינם איכותניים. כאן המקום להבדיל בין סמינריון מחקרי איכותני לבין סמינריון מחקרי כמותני.
האיכותני (הנהוג בקרימינולוגיה) יסתמך על שאלונים / ראיונות פרונטליים / תצפיות זאת בעוד שבסמינריון כמותני (הנהוג למשל במדעים המדויקים) יסתמכו הסטודנטים על מודלים מתמטיים שונים.
איתור מקורות המידע ויצירתה של שאלת מחקר רלוונטית זהו שלב קריטי בסלילת הדרך אל עבר עבודה איכותית ומקורית. באיזי גרייד כחלק משירותי הכתיבה, אנו מלווים את הסטודנטים כבר מתחילת הדרך ומתווים יחד עמם את שאלת המחקר, לרבות איתור מקורות המידע הנדרשים ושיטות המחקר.
דוגמאות לשאלות מחקר בקרימינולוגיה
אלו הן דוגמאות כלליות בלבד, וחשוב לציין כי את שאלת המחקר ייתכן ותבחרו על-בסיס נושא קורס הסמינריון בו תבחרו:
- מהם הגורמים לעבריינות נוער באזורים עירוניים, וכיצד ניתן לתכנן תוכניות התערבות מוקדמת כדרכי מניעה?
- הגורמים הפסיכולוגיים התורמים להתנהגות פלילית בקרב רוצחים סדרתיים, והיכולת להשתמש בידע מחקרי זה לצרכי יצירת פרופיל ומניעה
- כיצד השתנו שיעורי הפשיעה באזורים עירוניים במהלך 20 השנים האחרונות בישראל, ואילו גורמים חברתיים עשויים להסביר שינויים אלו?
- ההבדלים בשיעורי הפשיעה בין ישראל לבין ארה”ב והשוני באסטרטגיות בין שתי המדינות
- אתגרי האכיפה וההעמדה לדין של מקרי פשעי סייבר, ואסטרטגיות הטיפול הנהוגות כיום
- השפעת הפתרונות הטכנולוגיים על עבירות ונדליזם ועבירות הרכוש במרחב הציבורי
כתיבת עבודה סמינריונית בקרימינולוגיה עם Ez-Grade
ברוכים הבאים לאיזי גרייד המספקת שירותי כתיבה לעבודות אקדמיות.
לרשות איזי גרייד עשרות כותבים וכותבות אקדמיים בעלי תואר ראשון בהצטיינות ותארים מתקדמים בלבד.
אנו מקפידים לצוות לכל סטודנט וסטודנטית כותב או כותבת אקדמי/ת בעלי רקע רלוונטי בלבד. העבודות הינן מקורות במלואן ונכתבות בהתאם לכל כללי הכתיבה האקדמיים האוניברסליים וכן אלו הניתנים באופן פרטני על-ידי מרצה הקורס.
בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.