עבודות אקדמיות במזרחנות יכולות להתחלק לשני היבטים מרכזיים: עבודות העוסקות בהיבטי דת כגון פתוות ופרקי קוראן, ושנלמדים במסגרת החוג ללימודי אסלאם, ולצד זאת עבודות העוסקות בהיבטים מודרניים יותר בחוג ללימודי המזרח התיכון. באומרנו מודרניים הרי שהדבר יכול להתבטא בסקירת התהפוכות שחוותה מצרים בעת פלישת נפוליאון ועד להשפעתה של המדיה החברתית במדינה ערבית מסוימת הנבחרת כמושא המחקר.
באיזי גרייד המרכז לסיוע לסטודנט אנו שמחים להציע שירות המלווה את הסטודנטים והסטודנטיות ללימודי מזרחנות בכל צעד וצעד בעת כתיבת העבודה הסמינריונית.
לרשותנו כותבים וכותבות אקדמיים בעלי תואר ראשון בהצטיינות או תארים אקדמיים מתקדמים בלבד. אל כתיבת העבודה נצוות לצידכם כותבים בעלי רקע אקדמי רלוונטי בלבד.
בחירת שאלת המחקר
בחירתה של שאלת המחקר תתבסס בראש ובראשונה כמובן על הקורס שתבחרו, שכן כל קורס וקורס חולש על פני נושאים שונים ומביא עמו דרישות פרטניות מטעם המרצה.
כך לשם הדוגמה, בקורס העוסק בירדן בעת המודרנית, תתבקשו לאתר אחר שאלת מחקר אשר תתמקד בתהליכים הפנימיים שהתחוללו במדינה זו. לצד זאת, בקורס העוסק בפתוות (פסק הלכה אסלאמי) שנכתבו על-ידי הפרשן והתאולוג הנודע אבן-תימיה, הרי שתתבקשו לנתח את אותן הפתוות בדמות כלי המחקר שניתנו לכם במסגרתו של הקורס.
על-כן, בהתאם לקורס בו בחרתם, נבקש לקבל מכם את כל המידע הנדרש, ונתווה שאלת מחקר מקורית המבוססת על מאמרים אקדמיים רלוונטיים וספרות מחקרית קיימת.
דוגמאות לשאלות מחקר הינן סקירה ובדיקת מידת השפעתן של פתוות מצד אבן תימיה אשר נלקחו כהשראה בקרב ארגוני טרור בימינו אנו. אם נבקש להדגים זאת על קורס הדן בירדן, הרי שניתן להציג שאלת מחקר הסוקרת את התמודדותו של בית המלוכה הירדני עם מחסור המשאבים הטבעיים בארצו וכיצד הדבר השפיע על יחסיו עם המדינות השכנות.
איתור מקורות מידע
כתיבת סמינריון במזרחנות נסמכת על מקורות מידע כתובים קיימים.
מדובר בסמינריון עיוני, ובשונה מסמינריון מחקרי, אין כל צורך להסתמך על ראיונות, תצפיות או שאלונים, כי אם על מחקרים, כתבי עת ומקורות מידע כתובים נוספים עליהם ניתן לבסס את העבודה.
כחלק מן השירות, באיזי גרייד אנו מאתרים ואוספים את כל מקורות המידע הכתובים הנדרשים לצורך ביסוסה של העבודה וביסוס גוף העבודה (פרקי התוכן עצמם) אשר עונים באופן הדרגתי על שאלת המחקר.
בשונה מעבודות אקדמיות רבות ובהן מומלץ לבחור במקורות מידע עדכניים מ-5 השנים האחרונות, הרי שבתחום המזרחנות וכן בתחומים היסטוריים נוספים, לעתים קרובות נסתמך גם על ספרות מחקרית נושנה יותר, אך שעודנה עומדת בפני מבחן הזמן.
מבנה הסמינריון
את שאלת המחקר יש להגיש לאישור המרצה וכן את מקורות המידע שנאספו.
לאחר מכן, ניתן לגשת אל כתיבת העבודה הסמינריונית במזרחנות, כאשר פרקיה כוללים:
מבוא הסוקר את הנושא שיידון בעבודה הסמינריונית, לצד סקירת פרקי העבודה והסבר מצד הכותב/ת על המבנה, הסיבה שהובילה לבחירת שאלת המחקר ודברי סיכום בטרם תחילת קריאת גוף העבודה.
לאחר מכן העבודה תכלול את גוף המטלה בדמות מספר פרקים ותתי-פרקים, פרק סיכום ולאחריו רישום ביבליוגרפי כמו-גם עמוד נספחים.
האם יש צורך לדעת ערבית למען כתיבת הסמינריון?
חשוב לציין כי בחלק ניכר מן מכתיבת העבודות האקדמיות בחוג ללימודי מזרח תיכון, אין כל צורך ממשי בידיעת השפה הערבית, וישנה ספרות מחקרית ענפה באנגלית וכן כל שכן בעברית, זאת לאור המצב הגיאו-פוליטי בישראל.
בקורסים העוסקים בניתוחן של פתוות או בכתבי דת אסלאמיים הרי שייתכן צורך בידיעת השפה הערבית. עם זאת, יש לציין כי גם כאן ישנם מקורות נהדרים כגון תרגומו המקיף של הקוראן לשפה הערבית; ספר המלווה כל סטודנט וסטודנטית ללימודי אסלאם.
בהתאם לקורס בו תבחרו, כך באיזי גרייד נדע להתאים לכם את הכותב או הכותבת האקדמיים הרלוונטיים, לרבות הצורך או אי-הצורך בידיעת השפה הערבית.
התייעצו איתנו
בכל שאלה והתייעצות בנושא כתיבת סמינריון במזרחנות, אנו באיזי גרייד נשמח לעמוד לשירותכם.
לייעוץ ראשוני וקבלת פרטים על התהליך שנעבור יחדיו, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר. נציג ישוב אליכם בהקדם האפשרי.