לימודי תואר ראשון בכימיה חושפים את בוגרי התואר אל עולם שלם של תהליכים, עולם המסביר את טבעו של החומר ואת היכולות המדהימות אליו הגיע האדם במרוצת השנים.
הדרך אל עבר הקניית הידע התיאורטי והמעשי עוברת דרך קורסי ליבה החולשים על פני נושאים אלמנטריים, עבודת מעבדה מעשית, קורסים משלימים במתמטיקה ופיזיקה וכן קורסי בחירה המאפשרים לסטודנטים לפלס את דרכם אל עבר תחומי עניינם ומטרותיהם המקצועיות (כגון כימיה סביבתית, כימיה רפואית, כימיה פולימרית ועוד).
עתה, העבודה הסמינריונית נועדה לסכם את הידע הרב שהסטודנטים צברו לאורכן של השנים, ובאמצעותה יכולים הבוגרים הטריים להפגין את יכולותיהם המחקריות דרך מענה על שאלות מחקר מרתקות ומשתנות.
דוגמאות לשאלות מחקר בכימיה
חשוב לציין כי שאלת המחקר נגזרת מתוך קורס הבחירה שבו בחרו הסטודנט/ית, דרישותיו והנחיות המרצה. עם זאת, הרי שניתן להדגיש את המכנה המשותף בין כלל שאלות המחקר והוא בחינת ההשפעה על חומר או חומרים דרך תהליכים שונים, יזומים וסביבתיים.
כך לשם הדוגמה, סטודנט יכול לבחון באמצעות הסמינריון את מידת ההשפעה של תנאי גובה משתנים על קצבה של תגובה כימית מסוימת.
סטודנטית אחרת יכולה לבקש לבחון כיצד ההרכב והמבנה של פולימר, משפיעים על תכונותיו ומידת התאמתו ליישומים ספציפיים לצרכים תעשייתיים.
דיברנו על תעשייה? ומה באשר לסטודנט המבקש לתרום את יכולותיו למען הסביבה? במקרה שכזה למשל, נוכל להדגים שאלה כגון: השפעותיהם הסביבתיות של מזהמים כימיים מסוימים ובחינת אסטרטגיות שיקום.
כפי שניתן לראות מדוגמאות ספורות אלו, הרי שבכל קורס סמינריון בו תבחרו, ייפתחו בפניכם אינספור שאלות מחקר מרתקות ושונות.
מבנה סמינריון בכימיה
כתיבת עבודה סמינריונית בכימיה צריכה להסתמך הן על ההנחיות והדרישות הנהוגות באקדמיה בכללותה, והן על ההנחיות הפרטניות הניתנות מטעם המרצה. בעת קבלת השירות מטעם איזי גרייד, נבקש בתחילה לקבל את ככל ההנחיות הפרטניות שניתנו על-ידי מרצה הקורס.
מטרת העבודה הסמינריונית היא לשקף את ידיעתם של הסטודנטים ויכולתם לבצע מחקר אקדמי ראשוני, תוך הפגנת יכולות ניתוח ועמידה במבנה עבודה מוקפד, ברור ונהיר.
העבודה הסמינריונית בכימיה מורכבת מ:
- מבוא: שלב המספק סקירה ברורה של הנושא הנידון, תוך ציון מטרות ושאלת המחקר.
- סקירת ספרות: סיכום וניתוח ספרות מדעית קיימת הנוגעת אל המחקר הרלוונטי הנערך במסגרת המטלה הסמינריונית.
- מתודולוגיה: שלב המתאר את שיטות המחקר בהן נעשה שימוש במסגרת העבודה הסמינריונית.
- תוצאות ודיון: הצגתם של הממצאים שעלו בעבודת המחקר. את שלב זה נהוג לגבות לעתים בטבלאות, גרפים ועזרים אחרים הממחישים ותומכים בטיעונים של העבודה, ומספקים הבנה ברורה ומלאה.
לצד אלו, העבודה תכלול כמובן את ‘גוף העבודה’ עצמו המחולק לראשי פרקים (ותתי-פרקים לפי הצורך).
באילו שיטות מחקר נהוג להשתמש בסמינריון בכימיה?
כתיבת סמינריון בכימיה זהה לכתיבתן של עבודות אקדמיות עיוניות.
על אף שמדובר בתואר ראשון הנסמך ברובו על ניסויים ותוצאות מעבדתיות, הרי שעל הסטודנטים לבצע סינתזה בין מאמרים אקדמיים, ספרות מקצועית, כתבי עת ומקורות נלווים נוספים התומכים במענה על שאלת המחקר.
כתיבת סמינריון בכימיה עם איזי גרייד
איזי גרייד המרכז לסיוע לסטודנט מתמחה בליווי, סיוע וכתיבת עבודות סמינריוניות תוך הקפדה על כל כללי האקדמיה ויצירת תוכן מקורי במלואו.
באיזי גרייד תוכלו לקבל ליווי העובר על כל שלב ושלב בכתיבת העבודה האקדמית, מגיבוש שאלת המחקר ומקורות המידע ועד לכתיבתה המלאה של המטלה.
לרשות איזי גרייד כותבים וכותבות אקדמיים איכותיים. איזי גרייד מקפידה להעסיק כותבים וכותבות בעלי תואר ראשון בהצטיינות או תואר שני בלבד.
בעת בחירתכם לעבוד עמנו, נצוות לצידכם כותבים אקדמיים בעלי רקע אקדמי רלוונטי בלבד.
בכל שאלה והתייעצות, ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.